Z motoru se při volnoběhu ozývalo klapání – zanesené některé ze zdvihátek. Abych se dostal ke zdvihátkům, bylo třeba sundat hlavu motoru.
Po odpojení baterie jsem nejdříve odpojil všechny hadice co vedou od karburátoru a sundal jej. Pak jsem odmontoval výfuk a potom výfukové a plnící potrubí z boku motoru. Dále bylo potřeba odmontovat uchycenou indukční cívku, odpojit kabely od svíček. Držák alternátoru je také jedním šroubem přichycen k hlavě motoru. Pak jsem sundal víko ventilů. Po povolení vahadel jsem si je postupně rovnal společně s tyčkami co vedou ke zdvihátkům a vačce, aby to bylo zas pak možné stejně poskládat. Také jsem vypustil vodu z chlazení.
Hlavu jsem povoloval postupně od kraje doprostřed. Sundal jsem ji opatrně a položil na prkno. Pak jsem opatrně očistil karbonové usazeniny z pístů. Zdvihátka jsem vyndal pomocí vyrobeného přípravku – z kulatiny jsem si udělal takový háček. Když už jsem měl sundané to výfukové a plnící potrubí, rozhodl jsem se, že to trošku zkulturním barvou. Sice jsem přitom zničil těsnění, ale co už, vyrobím si nové.
S nasazením hlavy zpátky mi pomohl kamarád. Nové těsnění pomazal vazelínou a položil na blok. Pak jsme si dali do dvou děr kulatiny, abychom se trefili a nepohybovali těsněním a hlavou. Po chycení šroubů už zbývalo jen dotáhnout. Kamarád mi půjčil momentový klíč, takže jsem si to podle dokumentace mohl dotáhnout. Dotahuje se odprostředka postupně dokola, aby se hlava nezdeformovala. Dělal jsem to asi ve třech krocích postupně.
Zbývá vyrobit ta těsnění na výfukovém potrubí a zpátky to nastrojit.