Koupil jsem Jeep CJ-7 rok výroby 1978. Je to takový ten starší, který se ještě hodně podobá klasice, typickou maskou a kulatými světly. Je to v celkem slušném stavu, žádný vrak. Z Třebíče do Pardubic jsem si ho přivezl po vlastní ose a byl to zážitek. Přecijen 4.2l šestiválec je něco jiného než třeba Felicie, Fabie nebo Oktávka 🙂
Asi největší závada je vůle řízení, můžou za to dvě ohnuté tyče, jedna od řídící skříňky ke kolu a druhá co spojuje obě kola. Dalším viníkem jsou čepy na tyčích. Předchozí majitel js tím zřejmě hodně jezdil do terénu a tyče byly hodně namáhané. Zatím jsem srovnal tyč co spojuje řídící skříňku(převodku) s kolem a vůle je místo více než půl otáčky volantem jen asi desetinu, ale je tam. Počítám, že po narovnání druhé tyče a výměně čepů by vůle mohla být pryč.
Další závada je ložisko na levé přední straně, uvidíme, jak to bude vypadat, až to rozeberu. Na Internetu jsem si sehnal v pdf formátu komplet servisní manuál pro Jeepy 1949-1986, takže mám pěkně popsáno jak se co rozebírá a skládá. Také jsem si sehnal zapojení elektriky a katalogy náhradních dílů.
Pak je tam spousta dalších drobností, které už nebrání aby to prošlo STK, ale rád bych to dal všechno pěkně do kupy a trošku to auto vymazlil 🙂
Protože jsem to udělal jako normální převod, musel jsem bohužel zaplatit 10k daň, ale co už. Povinné ručení na rok protože je to čtyřlitr je přes 14k, proto jsem to hned po převodu dal do depozitu (odevzdal značky a odhlásil z provozu) abych tu drahou pojistku nemusel platit. Pokud do jara nebo dříve opravím všechny závady, rád bych na Jeep udělal veteránskou testaci, abych měl jen 1/12 pojistky, což už je paráda. Nebude třeba to provozovat na veteránských značkách, ale normálně na bílých jako normální auto, takže emise a stk jednou za dva roky.
Takže po večerech a víkendech je o zábavu postaráno 🙂