Protože mi předchozí majitel říkal, že na klice je údajně vůle, rozhodl jsem se to pro jistou zkontrolovat.
Zajel jsem tedy ke kámošovi automechanikovi na jámu. Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr – kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně.
Po vylití zbytku oleje a odmontování filtru kamarád tu kliku kontroloval. Já s ní pootáčel, byla to fuška před obědem už mi docela vyhládlo, tak jsem se vždycky raději na klíč pověsil. Klika vypadá v pořádku a ani ve vaně jsem nenašel šponky. To je fajn. Po obědě jsem si privezl ještě benzín a štěteček a začal jsem s čištěním styčných ploch na bloku motoru a na vaně. Pak jsem na plochy na vaně nanesl silikon a když ho tam bylo dost, rozpatlal jsem to prstem, aby to bylo pekně všude, kde to má být na styčné ploše.
Montáž zpátky už byla poměrně jednoduchá, nejdříve jsem si to chytil na dvou šroubech, pak postupně pochytal zbytek a nakonec postupně utáhl. Vrátil jsem zpátky ten plech u věnce, smontoval zpátky silenblok, startér, tu tyčku, namontoval nový filtr – tam jsem potřel olejem jak závit tak hlavně tu gumu, ať to pak jde líp sundavat a dolil olej. Podle dokumentace se tam leje 20W – 30 a vejde se tam asi 5.5 litru. Po nastartování chvilku trvalo, než si nasálo čerpadlo, a pak už to běželo jak má. No motor by si teď měl spokojeněji bublat 🙂