Když jsem byl s Jeepem na srazu v Třebíči a za bývalým majitelem, dozvěděl jsem se od něj mimo jiné i to, že chladič je z Avie. Protože byl už hodně děravý (bylo třeba používat utěsňovač), rozhodl jsem se ho nahradit.
Po nějaké době jsem našel mezi inzeráty za docela rozumnou cenu poměrně zachovale vypadající. Byl tam ovšem menší háček. Byl to už novější typ chladiče, který neměl plnící hrdlo, náplň se pak nalévala přímo do expanzní nádržky. Tu jsem dostal k chladiči také. Zkoušel jsem to tedy do Jeepa nějak naroubovat. Bohužel jsem došl k závěru, že nedokážu najít rozumné místo pro expanzní nádržku tak, aby bylo její plnící hrdlo výše, než chladič. Zkoušel jsem tedy nějakou dobu hledat po vrakovištích nějaký jiný chladič, odkud by se dalo uříznout hrdlo a přiletovat k tomu novému, aby byl jako ten starší typ.
Nakonec jsem vymontoval ten staší chladič přímo z Jeepa a víčko vzal z něj. Pomocí horkovzdušné pistole jsem to rozehřál a hrdlo šlo z původního chladiče pěkně dolů. Pak jsem si obkreslil na nový chladič, jak bude velká díra pro vsazení toho hrdla a postupně vrtačkou po obvodu uvnitř vrtal díry. Po vyražení obvrtaného vnitřku jsem pilníkem dotvořil kulatý tvar pro vsazení hrdla.
Jakmile bylo hotovo a hrdlo šlo pohodlně vsadit, horkovzdušnou pistolí jsem hrdlo i okolí otvoru předehřál. Pak kamarád s výkonnou pájkou pocínoval styčné plochy. Průběžně jsem to i pistolí ohříval. Pak se vsadilo hrdlo a pistolí jsem to okolo ohříval. Nakonec ještě kolem dokola to kamarád projel pájkou. Ještě bylo potřeba zkrátit a zaslepit trubičku navíc, která byla u tohoto novějšího typu chladiče a také přehodit výpustní ventil ze starého chladiče na tenhle novější. S drobnou komplikací se to nakonec podařilo a už nemusím lít do chladiče utěsňovač. Chladič nikde neteče a díky nepoškozenému žebroví snad i lépe chladí.
Při naplnění jsem si bohužel neuvědomil jednu věc, a sice tu, že vodní pumpa, pokud jede motor jen na volnoběh, nezvládne tlačit vodu celým chladícím okruhem a odvzdušnit jej a tudíž je potřeba po takové výměně dát motor do vyšších otáček, sledovat hladinu a chladící kapalinu ještě dolívat. Naštěstí jsem to snad nezničil, když bylo chvíli o trochu míň vody v okruhu.